Sunday, October 3, 2010

politie dierenmishandelaar

politie dierenmishandelaar

In dieverse posten op indymedia en andere site's zie ik veel reacties over het geweld van demonstranten tegen politiepaarden en politiehonden en wordt dit zonder nuancering afgekeurd

spreekt boekdelen
spreekt boekdelen

wapen
wapen

Sinds jaar en dag kan je in de volkskeukens van gekraakte panden enkel veganistisch of vegetarisch eten. Ik mag voor iedereen spreken als ik zeg dat wij zeer begaan zijn met het lot van onze dieren. Dit gezegd.

In dieverse posten op indymedia en andere site's zie ik veel reacties over het geweld van demonstranten tegen politiepaarden en politiehonden en wordt dit zonder nuancering afgekeurd. Deze dieren, hoe zielig ook, moet je zien als zeer goed getrainde wapens. Wapens die worden ingezet (en laat daar geen misverstand over bestaan) om mensen te beschadigen.

Op het moment dat politie dieren gebruikt tegen mensen veranderd dit dier in een gevaarlijk wapen. Dit is hun keuze, zeker niet de onze. Wat moeten we dan? Suikerklonjes voeren?

Btw, heb je wel eens gezien hoe dieren getraind worden? Schandalig!
 http://www.bajutsu.com/police/NL/index_nl.htm

uitrusting om paarden te trainen:
geluids- en lichtinstallatie,
rookmachine,
tractor,
betonmolen,
springattributen,
vuurbakken,
knalrevolver,
vlaggen,
plastic flessen,
enzovoort.
bron:  http://www.politie.nl/Utrecht/projecten/Paarden_en_honden/bereden_brigade.asp
 

Lees meer over: natuur, dier en mens vrijheid, repressie & mensenrechten wonen/kraken

aanvullingen
uit dit artikel zijn aanvullingen verplaatst naar de ruispagina
nijmegen 
NN - 03.10.2010 20:21

Naar ik begrepen heb van een van de EHBO'ers is er zaterdag in Nijmegen iemand door een politiepaard op zijn duim getrapt. Dit scheen er niet al te best uit te hebben gezien.
smeris paarden 
penny - 03.10.2010 23:24

twee jaar geleden stond er in de krant dat het toen oudste politiepaard was overleden. hij was 14 geworden. een paard van het KWPN ras (het ras dat de politie gebruikt) zou onder normale omstandigheden 30 tot 35 jaar moeten worden...
zelfverdediging?? 
vegaNNist - 03.10.2010 23:24

Ik vraag me af wat het probleem is met geweld tegen politiepaarden en politiehonden gebruiken?? Dan bedoel ik natuurlijk tijdens een demonstratie/ontruiming/etc. (en niet zomaar op een (zondag)middag voor de lol).

Ik zie dit als een klassiek geval van zelfverdediging. Als je word aangevallen, dan moet je jezelf verdedigen. Of je nu door een mens of door een dier word aangevallen. Dit dier is op dat moment een bedreiging voor jou, en daar moet je wat aan doen. Als een hond mij op straat aanvalt (zoals een politiehond) dan krijgt hij ook een paar goeie schoppen in zijn ribben.

Het probleem zit bij de mensen die de dieren inzetten als wapen. Je verdedigen tegen zo'n wapen is niet meer dan logisch.

No comments: