Friday, February 26, 2010

Gusta Olivier Vonk.Herdenking Februari Staking.


van www.nelenieuws.blogspot.com
Herdenking Februari staking.

25,02,2010.


Ik interesseer me in de 2e wereld oorlog vooral in Anne Frank.

me vader dacht we gaan naar de herdenking februari staking.

me vader wou filmen hartstikke saai want hij trok me overal mee.

ook de rest was saai want het enige wat ik zag was dat 100e personen bloemen rond de standbeeld neerlegden.standbeeld:dokwerker.

we wouden net naar huis gaan toen we iemand vonden met de naam:Gusta Olivier-Vonk.

Ze was even oud als Anne Frank.

dus leefde ook tijdens de 2e wereld oorlog.Heel interessant natuurlijk.

Me vader ging haar interviewen voor de camera.Ze vertelde tegen de camera over der leven en de Februari staking.

na de 2e wereld oorlog gaf ze lessen op scholen. ik hoop dat ze nog op veel scholen lessen gaat geven onderhand die van mij.


Na de interview gaf ze mij een boekje over haar kindertijd tijdens de 2e wereld oorlog.en aan de binnen kant van het boekje schrijf ze dit aan mij: ik hoop dat je nooit een oorlog zou moeten mee te maken.dat was leuk ik ben blij dat ik ben ge gaan.

No comments: